Hyvää tätä vuotta kaikille! Mun vuosi nyt ei helpoiten oo käyntiin lähteny mutta toivotaan parempaa loppuvuotta.. Toivottavasti teillä on hyvä alku ollu ja jos ei niin ainaki sit parempi loppuvuosi :)

Koska sain lainaksi tabletin niin en mitää kovin pitkää tuu kirjottaa koska ihan perseestähän tällä on mitään pitempää raapustaa...

Mutta ajatuksena kumminki se että kun on ollu aina vähä sellanen no kynnysmatto ja toisten myötäilijä ikänsä.. Monestakin eri syystä nii mietin että nyt saa riittää sellanen.. Tein päätöksen joku 1-2vuotta sitten ja siitä asti oon asiaa työstäny.. Helppoa se ei oo ollu ja paljo on vielä matkaa jäljellä mut monessa asiassa se alkaa jo näkymään pikkuhiljaa. Ja siitä tulee hyvä mieli itselle. Toki tuun varmasti aina olemaan liian kiltti ja ajattelen silti ekaks muita ennenku itteeni nii se ettei kumminkaan pääse kukaan liikaa nenälle pomppiin. Ja että välttäis enimmät yritykset käyttää mun kiltteyttä hyväks. Ja sen kautta oman pahan olon välttäminen, nii se on se mun perimmäinen tavote. Ja se että pystyn tietyissä tilanteissa näyttää sen mun oman kannan asioista ja puolustaa itseäni, lastani ja läheisiäni. Harjotustaki oon tässä viimeaikoina tähä saanu monella tavalla nii hyvässä ku pahassa.. 

Se kun oot ns. liian kiltti nii tää voi olla hankalaa.. Ja itelläni on seki että tulee toisinaan siitäki huono omatunto vaikka ei toista osapuolta loukkais tai satuttais sinänsä.. Kai se johtuu perheeni ongelmasta ja koulukiusaamis ajoista.. Se että joko et oo voinu sanoo asioista tai jos oot sanonu niin ketään ei kiinnosta tai sulle nauretaan.. Eipä se elämä helppoa kuulukkaan olla mut nii.. kyllä sitä omassa elämässään vois vähä kevennystä saada tässä tulevaisuudessa.. 

12511398_1732671003636654_565345854_o.jp

Jos jollain on ideoita aiheisiin mitä haluisi mun pohtivan nii kommenttia vaan :)

Tilaanne puolustaen - Takku-Tukka

12557253_1732670966969991_2123363931_o.j