Mä tänään mietin sitä kun toisille on hirveen hankala ymmärtää miks muuttaa pois omasta kotikaupungista.. Tai synnyinkaupungista miksikä sitä nyt sanotaan..

Mä taas en olis voinu kuvitellakkaan jääväni.. Oikeestaan niin kauan ku muistan oon halunnu muuttaa sieltä pois ja sitte kun koulu loppu niin tein sen. Enkä muuten oo katunu päivääkään.. Oikeestaan aina välillä tajuaa vaan paremmin miten ei jaksais sitä pikkukaupunki menoa.. Kaikki tietää kaikki, ainakin jotaki kautta. Sitte joku sanoo jotain ja siitähän se riemu repee ku huhut alkaa kulkee.. Mulla on parikin ihan mielenkiintosta muistoa näistä huhuista.. Mutta en taida niitä tänne kertoa ihan oman rauhani takia :D

Ja sit jos tuleekin joku välirikko tai muuta paskaa niin sä et pääse periaatteessa mihinkään "pakoon" sitä. Voithan sä piiriä vaihtaa mutta jotenki kumminki kaikki piirit on yhtä jonku linkin kautta..

Toki on siellä perhe ja pari ystävää / kaveria mutta nii.. En mä tiiä jotenki mä en vaan ollu sinne kuuluvaa sorttia.

Ja tän lisäks niin eihän sua hyvällä siellä katota jos vähä on massasta poikkeava ja sulta odotetaan sitä että "sitten ku aikuistut niin sitte sä alat näyttää ns normaalilta". Miks pitäis?! Miks kaikkien "aikuisten" pitäs olla kaikki toistensa kopioita? Ja varsinki jos lapsen saat.. Ihan ku se olis joku edellytys hyvälle vanhemmuudelle se ulkonäkö..?

Toisille tietenkään se ei sitte oo mikään vaihtoehto muuttaa pois. Mut onhan se sitte oma päätös sekin en mäkään sitä tuomitse.. Jos viihtyy omassa synnyinkaupungissa niin hyvä ! :)

Sitte toiset kyselee edelleen "millon muutat takasin?" "no joko oot kyllästyny siellä asumiseen?". -En muuta, Mä oon löytäny paikkani jossa mä viihdyn ja joka mun mielestä on ihanan kotoisa kaupunki.. Jos mun täältä pitäis (olisi Pakko!) niin en mä lähellekkä Uutta maata lähde.. Ja tää on sellanen kaupunki missä mä tahdon mun lapsen kasvavan.

Sitte oli ihana huomata miten helposti sitä täällä ystävysty monien kanssa ja otettiin mukaan ihanku olisin aina ollukki täällä. Ei mulla ollu oikeesti "kotosalla" sellasta tunnetta. Tottakai niiden kans kenen kanssa vielä oon yhteyksissä mutta täällä jopa isommassa porukassa kukaan ei jää huomioitta..

Aattelin kirjottaa tän vähän niinku sellasena tekstinä että kaikki ymmärtäis miks mä en tahdo takas ja näin joten kerron nyt myös toisen syyn miks ei.. Meinaan mua tosiaan kiusattiin lähes joka koulussa mitä kävin tai sitten "vaan" syrjittiin.. Eli kuten aikasemmin mainitsin niin kun ei piireistä siellä pääse eroon niin ymmärrätte varmaan. Eikä se nyt tietenkä oo ainoo ikävä asia mutta ei siitä sen enempää.. Et jos se ei riittäny syyks että oon asettunu ja rakastan tätä paikkaa niin siinä lisä syitä :) Ja vasta tänne muuton jälkeen sain painon nousuun syömishäiriön jäljiltä..

No mutta Onhan se mukava käydä välillä morjenstaa kaikkia tuttuja sielläpäin mutta ne lyhyet visiitit riittää mulle :)

Tulipas tästä jonki sortin tilitys taas mutta nyt on tääki asia täälläkin selvitetty!

Tilaanne Kodituttaen Takku-Tukka

(Rakkaan mieliksi Koditutan enkä Kodita ;))