Jonku verran tullu päästeltyä höyryjä aina tänne nii päästellään vielä vähän lisää! !

Eli mitäs mieltä noista julkisen liikenteen bussikuskeista.. No sillon ku olin paksuna niin kaikki tuntu olevan hirveen mukavia laskivat bussin lattiaa aina ku tuli sisään.. Odotti että pääsee istumaan.. Mutta perkele kun oot vaunujen kans liikenteessä niin kaikki kuskit tuntuu vihaavan sua jo valmiiks..

En tiiä onko osasyy että on ilmnaset kuljetukset kun on vaunut tai sitte yksinkertasesti se kun toiset näyttää hirveesti käyttävän tätä juttua hyväkseen. Usein näkee ku on muksuja laitettu vaunuihin istumaan vaikka ovat jo sen ikäsiä että osaavat ja haluuvatkin kävellä. Välillä oon kuullu ku mukula vaunuissa kysyy äidiltä et "miks aina ku tullaan bussilla niin mun pitää istuu vaunuissa" tai muuta vastaavaa.. Ei se voi olla niin iso menoerä rahallisesti se kuukausikortti.. Ja sit on näitä jotka tulee ilmaseks bussiin ja sit jätetään vauva/lapsi vaunuineen keskiosaan ja mennään istumaan.. Tai otetaan se lapsonen mukaan istumaan ja jätetään rattaat tilaa viemään..

Mä ihan oikeesti oon sitä mieltä että laittakaa joku korttimasiina sinne väliovien luokse ja mä ihan mielellään maksan mun matkani jos nää tietyt tyypit sais pois tilaa viemästä.

On meinaan kohtuullisen perseestä jäädä noihin pakkasiin lapsen kans odottaa puolen tunnin päästä saapuvaa bussia(jotka vielä on usei myöhässä meidän linjalla) sen pikkuseikan takia ettei sitä pikkupennosta viitti itsestään maksaa..

Sit takas niihin kuskeihin. Niin nykyään kun vaunujen kans liikkuu niin saa ihan käsin koskettaa sitä kuskivihaa.. Toiset ajaa suoraan pysäkin ohitte kun seisot yksin vaunujen kans siinä. Sitte on niitä jotka ei päästä siään vaikka niitä muita ihmisiä tulee pysäkiltä.. Ja yks päivä kun venailin bussia niin näin pitkältä jo sen tulevan ja alan heijastimen kans heiluttaa jo.. Sit bussi tulee pysäkille ja meinaa lähtä heti ja sit alan uudestaan heiluttaa että mitä helvettiä nyt, sitte se päästää sisään ja alkaa raivoon että pitää näkyvästi heiluttaa että ei ne muuten tiedä pitääkö ottaa kyytiin vai ei.. En sit tiiä eikö sitä kättä saa laskea kun bussilla on jo vilkku päällä? Mun mielestä se meinaa sitä että "Moi huomasin sut ja otan sut kyytiin"

Ja tän lisäks niin sitä lattiaa ei lasketa enää.. Toiset jopa nostaa sitä.. Pysähtyy bussipysäkin tolpan kohdalle että sisään tai ulos olis mahdollisimman hankala päästä.. ja sitte ajaa pitkän matkan päähän rotvallin reunasta.. Talvella sen ymmärtää siiä on aika liukasta ja jää sutimaan mutta jopa sillon kun ei oo..

Tämä tästä vuodatuksesta toivottavasti teillä käy parempi mäihä kuskien kans!

Tilaanne pysäköiden Takku-Tukka